Με τη χάρη Θεού η Ιεραποστολική μας δραστηριότητα με σκοπό τη δημιουργία ενός Δημοτικού σχολείου στο Λουγκουζί συνεχίζει και .Με το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς ετοιμάσαμε , τέσσερα καινούργια Ιεραποστολικά τετράδια , με πανέμορφα πολύχρωμα εξώφυλλα από αυθεντικά σχέδια της Αφρικής και απευθύνονται σε άλλα παιδιά που ξεκινούν τώρα την σχολική τους διαδρομή. Κάθε τετράδιο διατίθεται στην τιμή των 2 ευρώ από την Ιερά Μ. Παναγίας Χρυσοπηγής.
Διαβάστε σήμερα

Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου 2016

Η Ιστορία τής Ορθοδοξίας στην Κορέα ( α μέρος)

Τού Πρωτοπρεσβυτέρου Δημητρίου Αθανασίου
Αναδημοσίευση από: http://ierapostoliko.blogspot.com/2010/01/h-o.html
Με αφορμή την συμπλήρωση φέτος 110 χρόνων Ορθόδοξης παρουσίας στην Κορέα, το blog των Φίλων της Ιεραποστολής στην Ινδονησία θα κάνει ένα μικρό αφιέρωμα στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Κορέας. Και αυτό γιατί η Εκκλησία της Κορέας έχει άμεση σχέση με την Ορθόδοξη Ιεραποστολή στην Ινδονησία.
Γεωγραφικά στοιχεία
Η Κορεατική Χερσόνησος είναι μια χερσόνησος στην Ανατολική Ασία.  Εκτείνεται νότια για περίπου 684 μίλια (1. 100 km) από την ηπειρωτική Ασία στον Ειρηνικό Ωκεανός και περιβάλλεται από την Ιαπωνική Θάλασσα (λέγεται επίσης και Ανατολική Θάλασσα) στα ανατολικά,  την Δυτική Κινεζική Θάλασσα στα νότια,  και την Κίτρινη Θάλασσα στα δυτικά,  και το Στενό της Κορέας συνδέει τις δύο πρώτες υδάτινες περιοχές.  Μέχρι το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν μια ενιαία πολιτική οντότητα της οποίας το έδαφος σχεδόν συνέπιπτε με την Κορεατική Χερσόνησο.  Από την κατάπαυση του Κορεατικού Πολέμου το 1953,  το βόρειο μισό έχει καταληφθεί από τη Βόρεια Κορέα,  ενώ το νότιο μισό έχει καταληφθεί από την Νότια Κορέα.

Θρησκεία
Στη χώρα ισχύει καθεστώς θρησκευτικής ελευθερίας,  οι θρησκευτικές όμως πεποιθήσεις των κατοίκων είναι τόσο ποικίλες,  ώστε παρατηρούνται διαφορές ακόμη και μέσα στην ίδια την οικογένεια.  Η πλειονότητα των κατοίκων (48, 6%) είναι πιστοί του χριστιανισμού,  ο οποίος εισήχθη σχετικά πρόσφατα στην Κορέα και εκπροσωπούν τη στροφή της χώρας στα δυτικά πρότυπα.  Το 47, 4% των κατοίκων - και κυρίως οι γυναίκες - είναι πιστοί του βουδισμού.  Άλλες μικρότερες θρησκευτικές ομάδες είναι των κομφουκιανιστών (3%,  κυρίως άνδρες),  των σαμανιστών (0, 8%),  οι οποίοι απαντούν κυρίως στις αγροτικές περιοχές,  και των οπαδών της θρησκείας Τσοντόγκιο (0, 2%),  η οποία συνδυάζει στοιχεία του βουδισμού,  του κομφουκιανισμού,  του χριστιανισμού και του ταοϊσμού.  Το 1963 εισήχθη στη χώρα η Τάνγκγκα Χακχόε (Κοινωνία Δημιουργίας Αξιών και Γνώσης) του Ιάπωνα βουδιστή Νιτσιρέν,  ο οποίος έζησε το 14ο αιώνα.  Η θρησκεία αυτή τα τελευταία χρόνια έχει κερδίσει αρκετούς ένθερμους υποστηρικτές,  οι οποίοι ανήκουν κυρίως στις χαμηλές εισοδηματικές τάξεις των μεγάλων πόλεων.
 
Σύντομη Ιστορική αναδρομή
Η ιστορία της Ορθοδοξίας στην Κορέα ξεκινά το 1900,  όταν το Πατριαρχείο Ρωσίας στέλνει ιεραποστολικό κλιμάκιο επικεφαλής του οποίου ήταν ο Ρώσος Ιεραπόστολος Αρχιμ. Chrysanth Shehtkofsy. Eτσι στις 17 Φεβρουαρίου του 1900 τελείται η πρώτη Θεία Λειτουργία στην κατοικία του Ρώσου Πρόξενου στην Σεούλ.
Στην συνέχεια το Ιεραποστολικό κλιμάκιο προχωρά το 1903 στην κατασκευή προσωρινού Ορθοδόξου ναού στη περιοχή Chong Dong, Σεούλ.
Όμως το 1904 κατά την διάρκεια του Ρωσο-ιαπωνικού πολέμου, γίνεται απέλαση από την Κορέα του Ρώσου Ιεραποστόλου Αρχιμ. Chrysanth.
To 1906 φτάνει στη Σεούλ ο δεύτερος Ρώσος Ιεραπόστολος Αρχιμ. Pavel Ivanofsky.
Το 1910 η Ιαπωνία καταλαμβάνει την Κορέα και οι Ορθόδοξοι υφίστανται διώξεις. Στην περίοδο 1911-13 γίνονται οι χειροτονίες 2 ιθαγενών κληρικών, του πρεσβυτέρου. Ιωάννου Kang και του διακόνου π. Λουκά Kim.
To 1912 ο Αρχιμ. Pavel χειροτονείται βοηθός Επίσκοπος του Αρχιεπισκόπου Bλαδιβοστόκ και φεύγει από την Κορέα. Αντικαθίσταται από τον Αρχιμ. Vladimir Scrizalin.
Στην περίοδο 1917-1931 υπηρετεί στην Κορέα ο Αρχιμ. Theodosi Perevalov.  Το 1946 η Εκκλησία της Κορέας αυτοδιοργανώνεται πλέον σε επίπεδο ενορίας.
Το 1921 η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ρωσίας με απόφασή της, υπήγαγε την Ορθόδοξη Εκκλησία Κορέας υπό την δικαιοδοσία του Αρχιεπισκόπου Τόκυο.  Την 19η Δεκεμβρίου 1929 απεβίωσε ο Κορεάτης Ιερέας π. Λουκάς Kim.
Την περίοδο 1931-1932 υπηρετεί στην Κορέα ο Ρώσος Ιερέας Alexander. Το 1932 ο Αρχιεπίσκοπος Τόκυο Sergei διορίζει και αποστέλλει σαν Προϊστάμενο της Ορθοδόξου Ιεραποστολής στην Κορέα τον Ρώσο Ιερομόναχο Polykarp Pryimak, ο οποίος το 1947 εκδιώχθηκε από τις Κορεάτικες Αρχές σαν κατάσκοπος των Σοβιέτ και απελάθηκε στην Βόρεια Κορέα.
Το 1945 γίνεται απελευθέρωση της Κορέας από τους Ιάπωνες και το 1947 χειροτονείται πρεσβύτερος, από τον Αρχιεπίσκοπο Τόκιο Benjamin,  ο π. Αλέξιος Kim,  ο οποίος μετά την αναχώρηση του τελευταίου Ρώσου το 1947,  παραμένει ο μοναδικός ιερέας στην Κορέα.
Το 1950 με την εισβολή Βορείων στη Σεούλ ο π. Αλέξιος Kim συλλαμβάνεται, εξορίζεται στην Βόρεια Κορέα και εξαφανίζεται.
Το 1953 έχουμε την λήξη του πολέμου και τότε γίνεται η αναστήλωση από το εκστρατευτικό Σώμα της Ελλάδος του Ι. Ν. Αγίου Νικολάου, που καταστράφηκε κατά τον πόλεμο, με την πρωτοβουλία του Έλληνα Αρχιμ. Ανδρέα Χαλκιόπουλου. Συγχρόνως γίνεται και η αναδιοργάνωση της Ορθόδοξης Κοινότητας Σεούλ.
Εξαρχία του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Στις 24 Δεκεμβρίου 1955 η Ορθόδοξη Κοινότητα Αγ. Νικολάου με ομόφωνη απόφασή της,  ζητά να υπαχθεί στο Οικουμενικό Πατριαρχείο,  αφού δεν υπαγόταν σε καμία εκκλησιαστική δικαιοδοσία.  Το Πατριαρχείο κάνει δεκτό το αίτημα το 1956 και διορίζει τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ιάκωβο ως Έξαρχο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κορέας.
Το 1962 με δικαστική απόφαση κατοχυρώνεται η εκκλησιαστική περιουσία στην Ορθόδοξη Κορεατική Εκκλησία.
Το 1967 εκποιείται η εκκλησιαστική περιουσία στην περιοχή Chong Dong, αγοράζεται το οικόπεδο στην περιοχή Mapo Ku, Ahyon Dong 424-1 και αρχίζει η ανέγερση του νέου Ι. Ν. Αγ. Νικολάου, βάσει των αρχιτεκτονικών σχεδίων του Αρχιτέκτονος Καθηγητή Cho Chang Han. Αγοράζεται αγροτική περιοχή στην περιοχή Yongmiri, στην οποία διαμορφώνεται Ορθόδοξο Κοιμητήριο.
Το 1970 η Εξαρχία της Κορέας υπάγεται στη δικαιοδοσία της νεοΐδρυτης Μητρόπολης Νέας Ζηλανδίας.
Το 1977 πεθαίνει ο π. Βόρις Moon.  τελευταίος ιερέας της πρώτης περιόδου.
Το 1978 αναστηλώνεται και εγκαινιάζεται ο ναός του Αγίου Νικολάου της Σεούλ.  Το 1980 χειροτονείται ο πρώτος ιερέας της νέας περιόδου π. Δανιήλ Να.  Το 1982 ιδρύεται το Ορθόδοξο Θεολογικό Σεμινάριο στη Σεούλ,  με σκοπό την κατάρτιση κληρικών και κατηχητών.
Το 1984 κατηχείται στην Σεούλ και γίνεται μέλος της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο Ινδονήσιος Δανιήλ Bambang, ο μετέπειτα πρώτος Ορθόδοξος Ιεραπόστολος στην Ινδονησία. (Σήμερα έχει προσχωρήσει στην Εκκλησία των Ρώσων της Διασποράς).
Κατά την διάρκεια του έτους 1987 σημαντικά γεγονότα διαδραματίζονται στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Κορέας. Αρχίζει να ανεγείρεται η Ιερά Μονή Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Καπυόνγκ, συστηματοποιείται η μετάφραση λειτουργικών και θεολογικών βιβλίων καθώς και εκκλησιαστικών ύμνων στην Κορεατική,  κτίζονται και άλλοι ιεροί ναοί,  χειροτονούνται Κορεάτες ιερείς
Πηγή : Ορθόδοξη ομάδα δογματικής έρευνας
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου